بهانه هایی برای نوشتن

۱۴ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

نه به خاطر تنهایی ولی احساس تنهایی می کنم!

هر چند تنها هستم و مجرد اما احساس تنهایی ام ناشی از تنها بودن در مسیری است که انتخاب کرده ام.

دوست دارم کسی اهل درد و دغدغه مند می بود که قبل از من مسائل رو بررسی و تحلیل کرده بود، راه حل هایی پیدا کرده بود و من می نشستم در حضورش و از او استفاده می کردم، اما افسوس که تا الان تنها بوده ام. نه این که کسی نیست، من کسی را نمی شناسم و دور و اطرافم پیدا نکرده ام.

خسته نیستم اما باری که بر دوش می کشم، احساس سنگینی شدیدی داره. احتمالا علامت های سوال زیادی براتون ایجاد شده، اما همین قدر بگم که رسیدن به نتایج محکم و قابل اعتنا و سخت از اون، تعیین ساز و کار های اجرایی مبتنی بر اصول و نتایج، بسیار حالگیر، تدریجی و زمان بر است و زننده.

کار هر کسی نیست خرمن کوفتن، گاو نر می خواهد و مرد کهن (دیگه تشخیص اینکه ما گاو نریم یا مرد کهن با خودتون! من مخاطب خودم رو منفعل و منزوی نمی دونم!)

سرتون رو درد نیارم که درد دل زیاد دارم (از نوع روحی نه جسمی) ولی چاره چیست؟
شما راه حلی داشتی، سراپا گوشم...

۳۰ مهر ۹۷ ، ۲۳:۵۱ ۳ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
فرید

راهبرد محتوایی ندارم یا شاید نباید داشته باشم

معمولا مردم عادی (غیر از کاسبا که برای بازاریابی از وبلاگ استفاده می کنن) از وبلاگ برا انتشار روزنوشته هاشون استفاده می کنن که شامل اتفاقات و تفکرات و احساسات و ... میشه.

اگر هدف انتشار روزنوشت ها باشه که گذر زمان مشخص میکنه از چی و کی و چطور باید بنویسید اما اگر هدف دارید از وبلاگ، باید برای تولید و انتشار محتواتون راهبرد داشته باشید، اصطلاحا راهبرد محتوایی یا معماری محتوا.

شما راهبرد دارید یا برا سرگرمی و دل خوشی خودتون می نویسید؟

اومدم این مطلبو منتشر کنم که منحرف شدم سمت نظرات و ... ولی بالاخره نوشتم.

۳۰ مهر ۹۷ ، ۱۴:۴۳ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
فرید

به نظرتون زندگی پیچیده تر میشه؟

به نظر میرسه هر چه از تاریخ تولد بشر میگذرد، زندگی اش پیچیده تر می شود. مسائل بیشتر به هم گره می خورند و باز کردنشان سخت تر می شود.

اما اگر از آن سو بنگریم، شاید زندگی بشر از همان ابتدا پیچیده بوده است، منتها چون ما نسبت به آن، آگاهی نداشته ایم، الان تصور می کنیم که زندگی بشر پیچیده تر می شود...

شما هم موافقید؟

۲۹ مهر ۹۷ ، ۲۳:۱۰ ۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
فرید

تصور های نادرست در مسیر پیشرفت ایران

انگاره‌های نادرست در مسیر پیشرفت ایران

مصطفی زمانیان(۱)، مؤسس پژوهشکده دانش‌بنیان در زمینه‌ی تدوین اسناد راهبرد ملی در سخنانی به بررسی «انگاره‌های نادرست در مسیر پیشرفت ایران» پرداخت.

پیشنهاد میکنم در صورت علاقه و دغدغه پیگیر سخنان ایشان باشید.

دانلود فیلم سخنرانی ۹ دقیقه ای

مطالعه متن سخنان آقای زمانیان

۲۸ مهر ۹۷ ، ۲۰:۳۹ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
فرید

حرف دل در علوم انسانی

سید ابوالفضل میررضی، دانشجوی رشته روانشناسی دانشگاه تهران، دارای رتبه دوم کنکور سراسری رشته علوم انسانی در سال ۱۳۹۴ و دارنده مدال نقره المپیاد ادبیات سال ۱۳۹۳ در سخنانی به بررسی «وضعیت تحول در علوم انسانی» پرداخت که حرف دل بنده است.

برای دانلود فایل تصویری کلیک کنید.

برای مطالعه متن سخنرانی کلیک کنید.

۲۸ مهر ۹۷ ، ۲۰:۰۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرید

چرا جریان FATF بعد از تصویب هم چنان ادامه دارد؟

هنوز شورای نگهبان باید FATF رو بر مبنای قانون اساسی و شرع بررسی کرده و اظهار نظر کند، لذا هم چنان فضاسازی های رسانه ای شاهد خواهید بود.

این موج سوم رسانه ای FATF است و احتمالا به شورای نظارت مجمع تشخیص مصلحت هم خواهد رفت...

۱۶ مهر ۹۷ ، ۱۴:۳۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرید

یک آبدارچی با ۳۴۶۰۰۰ دنبال کننده اینستاگرام

نکته های زیادی با سخنان آقای عقلمند برایم مرور شد. ایشون یه آبدارچی هستن با ۳۴۶۰۰۰ فالوور

لینک مصاحبه ایشون

۱۴ مهر ۹۷ ، ۱۴:۰۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرید

تا دردمندان و دغدغه مندان افسار کار رو به دست نگیرن، اوضاع همینه و بد تر خواهد شد.

دردی که بسیار بر دلم سنگینی می کنه اینه که اونایی که نسبت به خودشون و اطرافشون بی تفاوت نیستن و درد و دغدغه ی بهبود وضعیت رو دارن (در هر بعدی، اجتماعی، اقتصادی، محیط زیست و ...) و احساس مسئولیت می کنن، دستشون به هیج جا بند نیست.

اینا همونایی هستن که باید در منصب ها می بودن. این منصب ها برای گرفتن حقوق تعریف نشده و ایجاد نشده. این جایگاه ها و دسترسی ها و امکاناتی که فراهم شده برای کار و حرکت و پیش روی و رشد است.

عده ای که هیچ دغدغه ای ندارن و نسبت به موضوعات بی تفاوتن، این جایگاه ها رو بدست گرفتن و بقیه که دغدغه و درد دارن باید دنبال اقایون و خانما باشن که ایا بدن ایا ندن!!

آقایی که مسئول بخشی از یک تشکیلات دانشگاهی (غیر دانشجویی) بود و حقوقش رو می گرفت، می گفت من اصلا در ساختمونش رو بستم و خودم روزانه یه چرخی میزنم تو فضای دانشگاه و هر کس امضایی چیزی بخواد انجام میدم. می گفت جلساتی که تو بخش مرکزی تشکیلات هم برگزار میشه شرکت نمی کنم. بهش گفتم که اساسنامه تشکیلات رو خوندی و می دونه برا چی تشکیل شده و وظیفش تو دانشگاه چیه و چه انتظاری ازش هست؟ گفت: نه!!

هر دستگاهی و تشکیلاتی که در حکومت تعیین و تعریف میشه مثل همین تشکیلات که گفتم وظایفی داره و بخشی از کار رو باید به دوش بکشه و مسئولیت هایی که تعریف شده برا حقوق گرفتن نیست برای انجام اون بخش از کار تعیین شده است.

امثال من هم که اهل درد و دغدغه و مطالعه و تفکر و عاشق کار و فعالیت برا تغییر هستیم، دستمون از همه جا کوتاه...

۱۳ مهر ۹۷ ، ۱۳:۵۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرید

اگر می خواهید مسئول شوید، باید مسئولیت بپذیرید، باید مسئولیت را احساس کنید

این نوشته حاصل داغ و درد دلم در قبال بی تفاوتی کسانی است که هیچ حسی نسبت به وظایف انسانی خودشون ندارند، وظایفی که حتی در قبالشون پول می گیرند. حتی اگر حقوق هم نمی گرفتند به عنوان یک انسان باید از دیدن وضعیت نابه سامان و مشکلات هم وطنان خود و هم نوعان خود، حس کند که مسئولیتی بر دوش دارد (احساس مسئولیت) و باید کاری کند تا شرایط را دگر گون کند...

خانمی در دانشگاه مسئول بخشی بود و دانش جویان برای امور تسویه به وی مراجعه می کردند. هر دانش جو باید فرمی را که به امضای ده دوازده تن از اساتید می رسانید. من به شخصه دو هفته وقت صرف کردم و یک روز از صبح تا ۳ بعد از ظهر برای یک امضا پشت در استاد بودم!!!

این خانم همین وضعیت را برای دیگر دانش جویان هم می بیند، اما خم به ابرو هم نمی آورد! اخه نامسلمون تو که مسئولی، نسبت به دردسر این بچه ها یکم حس مسئولیت داشته باش،‌بی تفاوت نباش، فکر کن مشکل خودتو...

این اساتید هر روز خدا جلسه شورای بخش و شورای دانشکده دارن، هر استاد حداکثر ۱۰ تا امضا هم بخواد بزنه، ۳ تا ۴ دقیقه حداکثر طول بکشه، یه پیشنهادی بده که این فرما رو تو جلسه شورا امضا کنند و بچه های دانشجو ذله نشن و دو هفته ول معطل نباشن...

این یه نمونه ی ساده است و هر مسئولی در هر جایگاهی باید نسبت به مشکلاتی و موانعی که هست بی تفاوت نباشه و حس مسئولیت داشته باشه تا اون سازمان و تشکیلات، پله پله رو به جلو حرکت کنه...

اگر می خواهید مسئول شوید، باید مسئولیت بپذیرید، باید مسئولیت را احساس کنید

۱۳ مهر ۹۷ ، ۱۳:۵۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرید

وقتی هیچی سر جای خودش نیست

می خوام چند تا از برخورد ها و داستان های خودم رو براتون بگم که نشون میده واقعا اکثر چیزا سر جاشون نیستن...

تا حالا اسم یه مسئول رو از شر کنج کاوی جست و جو کردین؟ و سوابق اجرائیش رو دقت کردین؟ مثلا دکترای اقتصاد داره و تو سوابقش رئیس هیئت تکواندو فلان جا بوده یا عضو هیئت امنای فلان مکان مذهبی و ... از این موارد تا دلتون بخواد هست. معنای این ها چیست؟

آن چه به ذهن من می رسد، این است که افراد فقط به حقوق و جاه و مقام اون منصب نگاه می کنند و هیچ توجهی به مسئولیت های اون منصب و وظایف اون ندارند. واقعیت هم همینه... این از لحاظ دینی و اسلامی، بی تقوایی محسوب میشه... بگذریم... اما دودش مثل همیشه تو چشم ملت میره... هم چنین مسئولی، نه تنها مسئولیت پذیر نیست بلکه به فکر پیش برد و پیش رفت حوزه ی کاریش هم نخواهد بود و این می شود که مسئولان می آیند و می روند و هیچ تغییری رخ نمی دهند.

این آدم ها فقط به فکر کلفت تر کردن آب باریکه ی سر ماه هستند و اگر هنر کنند و وقت اداری رو حضور داشته باشن، هیچ فعالیت فکری و دغدغه ای برای حل مسائل و حرکت رو به جلو نخواهند داشت...

۱۳ مهر ۹۷ ، ۱۳:۵۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرید