بهانه هایی برای نوشتن

۱۹ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

جذب شغل برای نامزد!! بدون شرح

بدون شرح.

جذب شغل برای نامزد

قضاوت با شما

۲۶ آبان ۹۷ ، ۲۳:۱۵ ۵ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
فرید

کجا دنبال انگیزه و عشق و ... می گردی؟

اگر شما در بیرون از خودتون به دنبال انگیزه، عشق، عزت، بزرگی، قدرت و یا هر چیزه دیگه ای می گردید، نگردید چون هیچ کس تا الان بیرون از خودش چیزی پیدا نکرده. هر چی هست و هر چی پیدا کنید ان شا الله در درون شماست.

نگین بخش کلام ما با سخنی از مولی الموحدین مولا علی علیه السلام:

پ.ن: عجیبه! از نوشته ی قبلی ۹ روز میگذره!! یه خلوت حسابی داشتم و خبر نداشتم!!

۲۵ آبان ۹۷ ، ۰۱:۲۲ ۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
فرید

انقلابی در انقلاب لازم است

چند سال پیش عده ای بودیم، خام و تازه کار که خیال ها در سر داشتیم ( من و امثال من در دانشگاه). ناخودآگاه دغدغه فرهنگ و اجتماع داشتیم و ناخودآگاه وارد وادی فرهنگ شدیم. هر چه جلوتر رفتیم و تصویرسازی های رسانه ها (داخلی و خارجی) و مسئولین کنار رفت، عمق فاجعه بیشتر رخ می نمود!

کم کم فهمیدیم که نطق آقایون شعار هست و پشتش عملی نیست اما ما هم چنان مصر بودیم که تغییر ایجاد کنیم و هستیم البته. هر چه جلوتر رفتیم نقص ها و ناکارآمدی ها در سازمان ها و ساختارها بیشتر نمایان شد.

ته تهش، کار به جای باریک رسید. کار به جایی رسید که به دلایل (امنیتی) باید صریح نبود و غیر مستقیم حرف ها و واقعیت ها را گفت.

امشب با یکی از همراهان در این مسیر صحبت می کردم. همه ی امثال ما زخم خورده های یک سری حرف های بی پشتوانه و شعاری هستیم. تفاوت ما با سایرین (فعالین فرهنگی یا مردم) این است که آنها واقعیات را تصور می کنند ولی ما واقعیت را چشیدیم.

همه ی دوستان و اشنایان دانشگاهی که در عرصه حاضرند، متفق اند که اصل انقلاب به جاست اما نیازمند انقلابی در انقلاب هستیم. انقلابی (دگرگونی) که از جنس انقلاب ۵۷ نیست بلکه انقلابی خاموش...

۱۶ آبان ۹۷ ، ۰۰:۱۴ ۵ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
فرید

کاری که از دستم بر می آید

برای آنچه مطلوب می پندارم و تصور می کنم که باید چنین باشد، هر کاری از دستم بر می آید انجام می دهم.
درسته که پول ندارم که هزینه کنم ولی زبون دارم و می تونم حرف بزنم، قلم دارم و می تونم بنویسم و خیلی کارای بیشمار دیگه که می تونم انجام بدم. به نظرم هر وقت کارایی که می تونم تموم شد، می تونم برم سراغ کارهایی که نمی تونم.

اسم این اصل رو استفاده از تمام ظرفیت دارایی گذاشتم، یعنی هر چه داریم از تمام ظرفیت و پتانسیلش استفاده کنیم. از لحاظ دینی و شرعی هم « لا یکلف الله نفسا الا وسعها» مؤید این موضوع هست. یعنی اگر پول و مال نداریم از حق حمایت کنیم، زبون که داریم که از حق حمایت کنیم، لپ تاپ و کامپیوتر و گوشی که داریم که از ظرفیت ها و پتانسیل اونا استفاده کنیم.
هر چند تاثیرگذاری هر ابزاری و هر کاری، متفاوت است اما بالاخره استفاده از آنچه داریم، بهتر از دست روی دست گذاشتن است.

۱۵ آبان ۹۷ ، ۱۳:۰۲ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
فرید

حرف های قشنگ چرا واقعیت پیدا نمی کنند؟

قبلا در از حرف تا واقعیت از گذشته و آینده گفتیم و این که آیا آینده هم مثل گذشته خواهد بود...

اما از در و دیوار، زنده و مرده و ... حرف های قشنگ قشنگ بسیار می شنویم. چه عناوین قشنگ و پر زرق و برقی، دهن پر کن و رو کم کن. نمونه هایش: عدالت، رفاه اجتماعی، حقوق بشر و ...
گذشتگان ما این همه حرف های خوب خوب زدند، چرا عملی نشد؟ معاصرمان ما هم چنین هستند. آخر کی حرف های قشنگ می خواهد واقعیت پیدا کند؟

اگر نمی خواهد محقق شود چرا این همه تکرار می کنیم؟ چون احساس خوبی به ما دست میدهد و با گفتنش حس رضایت و امیدواری پیدا می کنیم؟

شاید. شاید همین حس امیدواری و شور و شوقی که ایجاد می کند، چواب سوال باشد. بالاخره هر چه نباشد انسان به امید زنده است و به شور و شوق و نشاط.

شما جواب بهتری برای این سوال دارید؟

۱۳ آبان ۹۷ ، ۲۳:۰۴ ۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
فرید

واقعیت دنیای ما

امروز ۱۳ آبان بود، دور دوم تحریم ها و روز تسخیر سفارت ( جاسوس خانه) امریکا.

خلاصه بگویم و صریح، در دنیایی که اصل بر زور و قدرت است، تا زمانی که قدرت مند نباشی. باید تو سری بخوری.
آمریکا یک اسم است به جای امریکا، گوگوریو! رو بزارید فرقی نداره، اصل پا بر جاست یا قوی شو یا بمیر.

این واقعیت دنیای امروز و گذشته و آینده ی ماست، ما هم دو راه بیشتر پیش رو نداریم یا بایستیم و خود را به هر زحمت قوی کنیم که لااقل کسی حقمان را نخورد یا وا بدهیم و بشویم مستعمره ی یک قدرت دیگر، چه آمریکا چه...

امل حسین دختر ۷ ساله ای که در اثر سو تغذیه در یمن فوت کرد و هزاران نفر مثل او در یمن، عراق و سوریه و افغانستان و پاکستان، همه نمونه های عینی پیش روی ما هستند.

راه بقا در حیات وحش انسانی، قوی بودن است.

۱۳ آبان ۹۷ ، ۲۲:۴۸ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
فرید

آهای پسرا از دخترا یاد بگیرین... / وقتی کتاب مرا می میراند

مسئله اول

داستان اینه وارد صفحه ی یه خانم که میشی بسیاری از کامنت ها به خصوص اولین کامنت ها رو خود خانم ها دادن. اقایون یاد بگیرن لدفا!!!

این تیکه اول اصلا خودم نیستم، بلکه تاثیرات همین دوستان هست اخه برگردید اولین نوشته های منو ببینید این اخری رو هم ببینید خودتون فضا میاد دستتون.

مسئله دوم

همه جا شنیدید و خوندید که کتاب ادمو زنده میکنه و حتی روایت هم داریم...
اما میخوام بگم هرجا افراط شد نتیجه عکس میشه، نمونش خودم که خودمو با کتاب خفه کردم در چند سال اخیر، حالا وقتی یه دو قدم تو زندگی واقعی برداشتم و نشاط حاصل از اونو تجربه کردم فهمیدم که زیاده روی کردم... هر چند ضرر نداشته اما ...

همین دیگه، تموم شد!

۱۱ آبان ۹۷ ، ۲۲:۲۵ ۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۱
فرید

شاید برای شما هم جالب باشد (۲)

سری دوم نوشته های منتخب از وبلاگ های بیان:
پیشنهاد این نوشته ها به معنای تایید محتوای آن ها نیست...
۱۱ آبان ۹۷ ، ۲۱:۲۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرید

دردسر های کار با وردپرس و نعمت بیان بلاگ!!

از دیروز که سایتی رو با وردپرس بالا آوردم، بسی رنج بردم! و قدر نعمت وجود وبلاگ بیان رو دونستم.

هر چند به نظر میرسه وردپرس امکانات بیشتری در اختیار می گذاره و آزادی بیشتری داره اما در عوض دردسر های بیشتری هم داره. خلاصه که قدر بیان رو بدونید که چنین سرویس تر و تمیزی رو رایگان و بدون تبلیغات در اختیارتون قرار داده.

۱۰ آبان ۹۷ ، ۱۶:۵۹ ۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
فرید

السلام علی ولی الله و حبیبه - ۴۰ روز پس از عاشورا

باسمه تعالی

ادای احترام میکنم به کسانی که عشق و محبت، آن ها را با پای بیاده به کربلا رساند، که تنها عاشقان این پدیده را درک می کنند و امثال من هم شاهد و ناظریم...

امروز صبح و دقایقی پیش توفیق داشتم زیارت کوتاه اربعین رو شنوا باشم و اظهار ارادتی داشته باشم خدمت سرور شهیدان ابا عبدالله الحسین. به شما هم پیشنهاد میکنم این زیارت ۱۰ دقیقه ای رو حداقل بشنوید.

صوت زیارت اربعین: ۱۰ دقیقه

پاورپوینت زیارت: ۱ مگ

۰۸ آبان ۹۷ ، ۰۶:۴۵ ۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
فرید