بهانه هایی برای نوشتن

۶ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

از بهترین بخش های عمرم رو اشتباه سرمایه گذاری کردم

بخشی از بهترین دوران زندگیم رو اشتباه سرمایه گذاری کردم یعنی اشتباه انتخاب کردم و سرمایه‌ی عمرم رو جای اشتباه سرمایه گذاری کردم و الان پشیمونم. با تبعات و ضرر و زیانش چیزی حدود ۶ سال عقب افتادم به اضافه ی همه ی دردسر ها و زحماتی که متحمل شدم و در ادامه خواهم شد.


حواستون باشه که سرمایه اصلی یعنی عمر رو توی چی سرمایه گذاری می کنید یعنی حواستون به انتخاب هاتون باشه

۲۷ تیر ۹۸ ، ۰۹:۵۳ ۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
فرید

تمرکز روی هدف راز موفقیت

مادامی که به این ثبات نرسیم که از این شاخه به ان شاخه نپریم و روی یک هدف متمرکز نشویم، دستاوردی هم نخواهیم داشت.

۲۶ تیر ۹۸ ، ۱۶:۲۸ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرید

کار هست اما توقع و انتظار ما بالاست

کار هست اما برای کسی که سطح توقع و انتظارش رو پایین بیاره. شغل هست برای کسی که همت و پشتکار به خرج بده و در مسیرش و انتخابی که انجام میده ثابت قدم باشه.


بزرگ ترین عامل بیکاری انتظارات و توقعات ماست، ان هم انتظارات یک طرفه. می خواهیم بدون تلاش و زحمت، بدون درد سر درآمد آن چنانی داشته باشیم.
بله اگر توقعات را پایین بیاوریم اگر حاضر شویم به خود زحمت دهیم و تلاش را متقبل شویم بی نهایت مشغله و کار وجود دارد. کافیست خود را از اسارت فکر و اسارت محدود فکر کردن خلاص کنیم.
۲۶ تیر ۹۸ ، ۱۲:۴۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرید

مشکل من توانایی های زیادم هست که کار رو سخت کرده

وقتی توانایی ها و در نتیجه انتخاب های زیادی برای کار کردن پیش رو داشته باشی، انتخاب کردن مشکل میشه چون برای ادامه دادن تا رسیدن به نتیجه باید صبر پیشه داشت.


۲۵ تیر ۹۸ ، ۲۳:۴۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرید

امروزه نشانه ی روشن فکر بودن نق زدن است

شهید آوینی میگه یه زمانی واسه اینکه خودم رو روشن فکر جلوه بودم، کتاب های فلسفی غربی میزدم زیر بغل و می چرخیدم. اون روزا نشانه ی روشن فکر بودن دور دور کردن با کتاب فلسفی بود. امروز اما نشانه ی روشن فکر بودن یه مریضی خطرناک هست یعنی نق زدن، آه و ناله کردن، غر زدن، داد و بیداد کردن، آه و فغان و واویلا گفتن از دست تمام مخلوقات.


خواستم بگم این روشن فکری نیست، این یه مریضیه که اول از همه دودش تو چشم خودت میره و خودت از لحاظ روحی زندگی تلخ تری رو تجربه می کنی و بعد تو چشم جامعه. هر چند بخشی از این آه و ناله و جزع ها ناشی از مشکلات هست که خودم هم دوجین دارم از اون اما وقتی این تبدیل به عادت بشه روح و روانت رو در اتیش خودش می سوزونه.

الان اکثر وبلاگا رو که نگاه کنی، به خصوص اونایی که به مسائل جامعه چه اقتصادی چه فرهنگی می پردازن همشون در حال تولید این جنس محتوا هستن، هم چنین شرایط مشابهی در اینستا داریم. من که حالم بهم میخوره از خوندن این همه آه و ناله. هر چند بخشی از اون واقعیت ها هست اما زیبایی ها و نکات مثبت بسیاری هم هست که میشه از اون ها گفت و نوشت و اون ها رو هم دید تا حال و جس قشنگ تری رو تجربه کنبم.

مخلص کلام این که زشت انگاری و زشت دیدن به یک عادت برای ما تبدیل نشه. نیاز به توضیح و تفصیل بیشتری هست اما حوصلش نیست.

۱۵ تیر ۹۸ ، ۲۳:۵۵ ۴ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
فرید

چقدر دنیای جالبیه دنیای زیبایی

جزیره که هستیم ( خدمت الافی اجباری سربازی رو میگم) روزایی که به هر دلیل بچه ها افتاب سوخته میشن از الوئه ورا هایی که جلوی سنگر کاشتیم استفاده می کنند برای از بین بردن سوختگی افتاب و نرم کردن پوست صورتشون.

الان که در مورد الوئه ورا جست و جویی کردم، دیدم که دنیای زیبایی و زیبا بودن چه غوغایی میکنه. من بیشتر تو دنیای اندیشه ها سیر و سفر کردم و کشف دنیای زیبایی و مسافران و مخاطبان این دنیا برام خیلی جالب و جذاب بود، خیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلی!!!

۱۲ تیر ۹۸ ، ۰۰:۲۲ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرید