بهانه هایی برای نوشتن

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

دورهمی ۲ ساعته دیشب


دورهمی


دیشب مصمم و با اراده دل از اینترنت و گوشی و لپ تاپ و فضای مجازی کندم و خانواده رو هم هل دادم و رفتیم به دیدن یک فرد دوست داشتنی که دایی مادرم و عموی پدرم هست. ۲ ساعت بیشتر طول نکشید اما بسیار شیرین و دلچسب بود.

امروز ما به این دورهمی های واقعی و ارتباطات حقیقی بسیار نیازمند شده ایم و چوب ارتباطات غیر حقیقی مجازی را می خوریم، هر چند استفاده نادرست و فضای حاکم بر بستر مجازی هر کدوم از ما رو به سمت یک فرد منزوی و بریده از دیگران سوق میده و هزاران اختلال و مشکل روحی مثل نشاط نداشتن رو برای ما ایجاد کرده...

القصه اینکه شما هم برای تشکیل و حضور در این دورهمی ها برنامه داشته باشید تا از برکاتش استفاده کنید البته حواستون باشه بودن تو جمع و هم چنان سر در گوشی داشتن هم ناجوره هم بی فایده هر چند از نبودن کامل بهتره.

ایام به کام

۰۸ ارديبهشت ۹۸ ، ۰۹:۲۸ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرید

روزنامه نگار یا حاشیه نگار / اندر حکایت روزنامه نگاران و به اصطلاح فعالان رسانه ای

دروغ نگار


روزنامه نگار یا فعال رسانه ای کیست؟ کسی که آسمان را به زمین می دوزد و هر چه حدس و گمان از ذهن نامبارکش می گذرد به هر کسی نسبت می دهد و اسمش را هم تلاش برای شفاف سازی یا آزادی یا هر عنوان و توجیه دیگری می گذارد تا به هدفی از پیش مشخص شده برسد. شاید سیاه کردن و متهم کردن فرد یا گروهی یا شاید هم تبرئه و پاک کردن گندکاری فرد یا گروهی، یا مثلا فشار آوردن برای تحمیل یک تصمیم به شخص یا گروهی یا عقب راندن آنها از تصمیم و انتخابشان و امثال این موارد.

برای رسیدن به این اهداف هم از هیچ گونه حاشیه سازی و اتهام و توجیه سازی از طریق تفسیر و تاویل اتفاقات و خبرها و آمار و ارقام و ... هم دریغ نمی کنند. برای همین من بیشتر معتقدم دروغ نگار هستند و بیش از یک حاشیه ساز نیستند که مردم و جامعه را هم به حاشیه می برند.

۰۶ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۴:۱۱ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرید

پاسدار یا لباس پاسداری پوشیدن (تجربیات یک سرباز)

پاسدار


پاسدار کجا و لباس پاسداری پوشیدن کجا؟ چند مثال واقعی که خودم تجربه کردم رو براتون می نویسم تا بدونید بین این همه انسان هایی که لباس پاسداری می پوشن، پاسدار هم پیدا میشه.

جناب سرگرد بود و مثل تصویر ستاره زرد روی دوشش خودنمایی می کرد، وارد آبدارخونه که شدم اونجا بود و مشغول شستن استکان ها و لیوان ها، گفتم بدید من می شورم، گفت: من خودم هم سربازم!!! تعجب کردم و در عین حال کیف کردم که هم چنین شخصی رو در این لباس می دیدم.

حالا یه مورد دیگه. عصر رفتم برای اسم شب ( اسم شب برای عبور و مرور در شب لازمه و هر کسی شبانه حرکت می کنه در منطقه نظامی باید اسم شب داشته باشه و گر نه توقیف می شه و تحویل داده میشه) وقتی رسیدم و اسم شب رو گرفتم درجه دارهایی که درجشون از من سرباز هم پایین تر بود ولی کادری و رسمی بودند یک مشت ظرف کثیف و نشسته ظهر رو داد و گفت اینا رو بشور. کار هر روزشون هست و هر کی زودتر بره واسه اسم شب توفیق داره ظرف های آقایون رو بشوره!!

مورد داشتیم لباساشو می داده سرباز بشوره که البته گزارشش رو دادن و خدا رو شکر باهاش برخورد شده.

بین اونایی لباس پاسداری می پوشن بگردید دنبال پاسدارا و از معاشرت با اونا کیف کنید.

۰۴ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۷:۱۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فرید